Ma, ma, ma, ma, Markooliooo!

Joel fick två Rockoffbesök i födelsedagspresent. Det ena besöket var från mig, vi gick på EMD. Det andra var från Farmor. De skulle gå på Markoolio tillsammans. Men så ringde Farmor och hade blitt sjuk och undrade om jag kunde tänka mig att gå istället. Jovars, jag har inget annat för mig, tänkte jag.
Under eftermiddagen tappade jag sugen och tyckte att det bara skulle bli jobbigt. Vi cylade iväg ialla fall, betalade in och köpte öl, köpte öl, köpte öl. Lite över kl 20 öppnades "gardinen" till scenen och Markoolio uppenbarade sig under publikens jubel. Vi stod nästan längst fram och när jag fick se de glada människorna på scenen och den energiske finnen dansa runt, började endorfinerna vakna till liv och göra mig tam och glad. De såg ut att ha så roligt tillsammans, de spexade och sjöng och bjöd på en underbar show. Jag trodde aldrig jag skulle bli så glad över att få stå och skråla:
"Åh, millennium två, du e så på!" medan eldar flammade upp och megastora sprakstickor frasade framme vid scenkanten.
När Markoolio tackat för sig första gången och publiken bad om mer, fick vi inte bara höra en låt som extranummer, utan det var faktiskt ett helt nummer. Det bästa av allt var att Markoolio INTE körde sin melodifestivallåt. Nä, det var fullt ös hela showen igenom.
Jag ångrar inte att jag följde med!


Enda bilden på Markoolio, vem har tid att stå och plåta när man ska hoppa, dansa och klappa?!?!


Precis när uppträdandet var slut, började det regna igen. Vi kastade oss påhojarna och trampade hemåt i ösregnet. Såhär blöta var vi när vi kom hem.
"Markooolio!"

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback