Grattis Åland!

Igår tog Joel och jag hojjarna och drog ner till torget för självstyrelsefirande (jag kommer aldrig ihåg om Åland är självständigt eller självstyrt, måste alltid googla). Det trängdes massor med folk på torget och framförallt var de sugna på den jättelika Ålandstårtan som det bjöds på. Vi sket i den, för vem orkar köa en halvtimme för en stackars tårtbilt. Istället satte vi oss vid Eat och fikade och lyssnade på diverse tal och utmärkelser.
Speciellt glatt överraskad blev jag då jag såg att min kära kusin Camilla var nominerad till Årets nyföretagare med sitt café Timjan. Tyvärr vann hon inte, men bra reklam för dem! Gå till Timjan, det rekommenderar jag varmt!

På torget stod också Joels polare Jussi med sin motorcykel och sidovagn. Joel ville åka naturligvis och satte sig tillrätta i sidovagnen. Jussi fräste iväg i en hiskelig fart och när de kom tillbaka berättade Joel att Jussi svängt så tvärt i kurvorna så hela vagnen lyfte från marken. Nå, Jussi vet väl att Joel har fartsinne i blodet.


Jussi försäkrar sig om att Joel sitter bekvämt innan han ger honom en tur han sent skall glömma.


Jussi rockar fett, tycker Joel.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback