Skoldans.

Någon hade kört på ett rådjur vid Kantarellen imorse. Det var så sorgligt. Det stackars djuret låg där i diket med huvudet högt och tittade sig omkring precis som om det bara lagt sig ner för att kolla på bilarna som susade förbi.
När jag åkte förbi samma ställe i eftermiddags var det bara en grop kvar där djuret legat. En blodig grop.

Annars idag...
Jag har förberett mig för Let´s Dance genom att dansa med våra sju-åttaåringar under ledning av två instruktörer från Ålands ungdomsförbund. De kommer regelbundet till skolan och lär eleverna bugga. Nu har inte jag varit med på två gånger och ungarna har gått om mig vad gäller buggkunskaper. Jag har svårt att bara trampa ett-två-tre-fyr i takt och min danspartner "Lilla A" i tvåan slet och drog i mig för att föra mig på rätt i dansen. Han kunde många turer också och knyckte till och skuffade runt mig i en snurr lite då och då. Eftersom jag är ca 1 meter längre än honom var det lite svårt att huka sig under hans lilla arm och samtidigt trampa ett-två-tre-fyr, så istället vända jag liksom bara på klacken för att smidigt komma runt och samtidigt under hans arm. Genast var instruktörerna där:
"Ap, ap! Trampa: ett-två-tre-fyr"
Jag fortsatte trampa och lilla A fick lära mig fler turer. När låten närmade sig sitt slut var det dags för la grande finale. Lilla A vred sina armar runt mig så han liksom höll om mig bakifrån. Sen gick han ner på knä och drog ner mig i sin famn. 
Vilken kille! Det skall mycket till för en liten tvåa att dels föra en stor och klumpig "dam" (som t o m trampade på hans lilla tå en gång) och sen göra det med ett fantastiskt självförtroende och en storslagen final. Och jag har väl insett att det där med Let´s dance kanske jag ska överlåta till sådana som Laila Bagge istället.

Kommentarer:
Postat av: Mor

Hi, hi, jag kan se det framför mig! Du borde komma med på min gillesdans så får du lite rutin!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback