Lädi.

Jag lever för loven för tillfället. Varje arbetsdag räknas ner till följande ledighet. Och mycket lov har det blivit här i april - maj. Nog har vi det bra ändå! Just nu ser jag fram emot fyra lediga dagar, så att jag orkar med de sista två veckorna innan den RIKTIGA ledigheten börjar - det efterlängtade sommarlovet. Det är ändock med viss oro som jag lägger Schollsandalerna på hyllan för sommarn lär levas på existensminimum. Ingen sommarlön utebetalas till en stackars vikarie. Och jag vägrar sommarjobba, nä... det blir till att stämpla.
Nåja, vi har bara rätt billiga planer: en vecka på stugan, cykelutfärd till Sund... Skara Sommarland, RockOff, öl på uteserveringar, luncher på stan, Berglunds rostiga och rangliga tivoli, shoppa ny bikini... ehhh... hur ska det här gå?!?!

Kommentarer:
Postat av: Ann-catherine

du kan ju få betalt att ha barnen lite i juli dock inte hela juli....men vi kan inte erbjuda så mycket men det är svarta pengar :) Dom är inte så krävande Elias sköter sig själv och Adrian sover och äter nästans bara

2009-05-20 @ 21:01:33
Postat av: Tessa

Näj sejdan då. Några timmar på Dillen kanske? =) Du kan få se efter Jeff oxå, vad ska du ha i timmen? Puss!

2009-05-20 @ 23:05:19
Postat av: Jenny

Ja, barnis kan jag gärna vara, men inte vill jag ta betalt av er heller!!

Några timmar på Dillen blir lätt till många, inklusive "några" timmar på Robert´s.

2009-05-21 @ 10:16:26
Postat av: Tessa

Jo Jenny, kan du va barnis så får du pröjs -så mkt värt! Och du som e så duktig med småttisar oxå.



Njäh d där beror ju på om man kan säga ifrån d ;) jag ska ju knappt va på Dillen i sommar, men de behövde någon dag under ö-spelen då de har uppe till kl. tio, men jag har ju för f-n ingen barnvakt! Chrille jobbar juh. Snart edde spaaa

2009-05-21 @ 23:32:19
Postat av: Jenny

Okej, jag blir dagmamma i sommar då. Låt barnen komma till mig! som Jesus sa.

2009-05-22 @ 18:47:35
Postat av: Lowa

Du .. va faaan .. Berglunds tivoli och du e pank! Sommarland i skara superbilligt.. vi betalade 3000 SEK för 2 nätter i stuga inkl. inträde i 2 dagar för 2 vuxna och 2 barn...och då ingick även slutstädning och avbeställningsskydd!

Postat av: Ann-catherine

klart du får betalt.

2009-05-27 @ 10:46:08

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback