Mycky.

Hå hå, ja ja. Här har man inte mycket tid till övers.

Först ska det festas och gås ut på lördagarna, helst ska det hållas på till tidiga morgonen innan man kommer skramlandes längs Västernäsvägen på vingliga cykelhjul och intryckt cykelkorg. Sen går det åt en hel söndag till återhämtning och vips är det måndag... och arbetsdag. Men alltså, för att återgå till helgen kan jag förtälja att allt detta var Miss Åland 1995 - Thherheeseeh Helsings - fel. Hon gör det så bra då hon bjuder oss på Vårspa med massagedyna, bastu, pool och tilltugg. När vi sen var tillräckligt snygga cylade vi ner till Arken och det är ju som vanligt så roligt och trevligt att det är svårt att ta sig hemåt i tid.
Ja... sen var det måndag...

... och vi är inne på nästsista skolveckan. Det är nu man ska stressa ihjäl sig över oskrivna omdömen, ogjort stoff, obekväma arbetstider i hemmet, odrägliga barn och omedgörliga kolleger. Typ. Ingen orkar mer och alla har tappat motivationen. Jag pinar ungarna att träna och träna på avslutningssånger, tills de vill rycka stjärtfjädrarna av "Tuppen Qvintus" i sången och skjuta fågeln som är så fri i "Luffarvisan". Själv är jag svettig, har hjärtklappning och känner mig uppgiven efter en sån där lektion då hela ens energi går åt till att försöka inspirera och engagera 25 vårtrötta 7-8åringar.

Jag som skulle "få gjort" ikväll sitter nu här och bloggar bort omdömesskrivningstiden.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

hahaha Täräs Hällsing här. Du e så bäst. Hade jättekul i lördags. Gu va ja cykla sniggt till stan, haha.

2009-05-29 @ 22:30:27
Postat av: Jenny

Faktiskt sniggt cyklat. Det lät om dig.

2009-05-31 @ 21:58:17

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback