Skrotbil.

Jag har ju glömt att berätta....

... den årliga bilbesiktningen har gått av stapeln - under lugna former denna gången. Jag hade (i tid) sett till att lampor lyste och vindrutetorkare var på plats. Nöjt parkerade jag "Carro", 19, framför STOP skylten och inväntade besiktningsman. Han tutade och drog iväg, medan jag och Seidi satte oss i det nya, trevliga väntrummet som inretts. Det är nästan lite samma stämning som man kan tänka att det var förr i ett väntrum på BB avdelningen: nervösa och oroliga bilägare som vankar omkring, medan det springer besiktningsmän till höger och vänster, knapprar på datorer och skriver ut papper. Emellanåt hör man ljud som kommer ifrån besiktningshallen och oroligt undrar man om det är ens egen lilla älskling som får sig en tuff behandling. 
Till slut kommer då besiktningsgubben med "domen" och själv håller man på att kräkas - Hur gick det?

"Emmm... jaaaa.... den börjar ju bli lite sliten"
blev svaret den här gången = UNDERKÄND!
Jag måste skaffa två nya däck, två nya stötdämpare och lappa rosthål. Och jag har bestämt mig för att Carro nu kommer att få bli vrak på Jägerströms, eller nån annan erkänd skrot. Nu ska jag ha en bättre begagnad bil, helst inte mer än 8-9 år gammal och som rymmer ett stycke labrador i trunken. Nån som har nån på lager?

Kommentarer:
Postat av: Linda

Japp, vi har en bil till salu. Kanske inte riktigt passar in i "bättre-begagnad-boxen" med tanke på att inte den heller gick igenom besiktningen, men de mesta är åtgärdat :D



Du får den för kompispris!

2009-05-13 @ 20:10:25
Postat av: Britt

Jag känner igen det där! Och vilket personligt nederlag när man får stämpeln underkänd! Jag råkade ju ut för samma sak för en månad sedan. Nu på tisdag ska Kadetten visas upp på nytt - snyggt popnitad över rosthålen i golvet. Många är tveksamma till popnitningen - "Går det verkligen igenom?"

Hmmm... det får tiden utvisa...

Postat av: Jenny

Tack Linda, men nej tack. Min "nya" bil ska ha gått igenom ALLA tidigare besiktningar. Inga fler skitbilar...



Inte sa besiktningsgubbarna till om att mitt avgasrör hängde på ett hålband heller, så kanske popnitning funkar det med?

2009-05-14 @ 13:36:58
Postat av: Ann-catherine

Du kan ju gå och peka ut en hemma hos mina föräldra :) Min bror har aldeles för många bilar där..men det är inte alla för han har ler på andra ställen...så jag kan höra med han om han vet en bra bil....skrota din så får du ju 300€ för den :)

2009-05-14 @ 20:58:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback