Höstlov dag 1.

Vi har höstlov här på skrakis. Tja, egentligen tjuvstartade vi med höstlovet redan i tisdags. Jag VAB:ade som man så fräckt säger i Sverige. Här säger man väl mest att man är hemma med sjukt barn. Nu har barnet i fråga fått nässpray som kanske underlättar andningen och den ska vi spraya friskt med 2-4 ggr per dag tills besöket på barnpoli den 6 november.

Mamman börjar bli lite uttråkad här efter alla sjukdagar och en dags höstlov. Men jag har märkt att det är perfekt att ha tråkigt, för det är då man får saker gjort!

Idag:
- en timmes promenad med Vilja, Linda och Seidi.
- vikt tre maskiner tvätt.
- lagat näringsriktig och mättande kost till båd lunch och middag.
- diskat undan efter varje mål.
- städat i bortglömda skymslen, exempelvis bakom och ovanpå micron.
- röjt bland skorna och hivat en halv sopsäck med bråte.
- sorterat sopor.
- planerat lite inför kommande skolvecka samt gjort tidsschema för förestående utvecklingssamtal
- åkt och boxats med Sofie

Imorrn ska vi fördriva dagen hos Tristan och Carola. Jag har bokat in mig på nån form av behandling, Carola är ju numer utexad som ... som... hudvårdsmänniska? Eller nåt. Det ska bli sååå najs!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback