Återblick

Tillbaka! Härnösandsveckan var fullspäckad med redovisningar och föreläsningar. Den här kursen går i ett rasande tempo, då man förväntas läsa in 5 poäng på två veckor och hur mycket kurslitteratur tror dom verkligen man hinner med?? Japp... men vi kämpar vidare.

Maggan hade lycktats få till ett dubbelrum på Vollis denna vecka (hon ringer och säger att hon har lite svårt att andas i de små enkelrummen) så jag hade egen säng. Och det fina är att vi bara betalar för en person (Maggan). Vi var helt och hållet ensamma på stället under veckan, vi köpte en dunk vin som vi smuttade på varje kväll och en kväll kom Jenny L ner från Undrom med massa godis och öl. Vi lyssnade på Michael Bublé och förberedde oss för seminarium. Vi fes ikapp och slingade mitt hår och undersökte min stackars fotknöl som var som ett plommon och gjorde det omöjligt att gå i vinterskorna.

På fredagen drog jag ner till Stockholm och min Martin igen och vi hade en myshelg. Ja, lite fest blev det också... någon öl för mycket på lördagen kanske... men tja, det var kul ialla fall!

På vägen hem från stockholm igår träffade jag Jonna Andersson på bussen. Åh, vi har inte sett varann på flera år. Hon och jag var bästisar i lågstadiet, bästa bästisar, vi var med varann jämt! Varje dag efter skolan kom hon hem till mig och vi såg på Coctail som jag hade inspelad på video. Tom Cruise var ju ba såååå snyyyggg!!! Sen lekte vi mycket ute och hade vårat hemliga ställe, en liten "grotta" i ett berg där vi hade hemliga saker. Riv Ulla, hette stället. Vi kunde också sitta en hel helg och spela Giana Sisters på våran coola Amiga 500.
Aja, denna gång diskuterades inte gamla minnen, utan vi satt och babblade om hur härligt det är att vara nyförälskad och hur fjantig man blir (pluttisnuttigull, osv) och hur osäker man blir ("nä, han kommer inte! nu gör han slut!") och hur jävla glad man blir av att se den där stackars människan man har slagit klorna i och att man slits i bitar när man måste lämna honom. Vi pratade också om hur smart man blir när man pluggar (Jonna läser till beteendevetare) och huruvida hormoner är bra för kroppen (ska jag ha p-piller eller inte?). Ja, det var skoj att träffa henne igen!

Nu sitter jag i startgroparna här, ska iväg och träffa Susanne och planera klart inför lägret imorrn. Usch, har ingen lust! Men den kanske kommer...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback