vad köper du?

Sitter här och jobbar på en inköpslista. Jag läste nånstans, jag tror det var Jonnas blogg, där hon skriver att det skulle vara smart att byta inköpslistor med sina vänner. För man handlar ju själv alltid samma sak, liksom. Det är liksom svårt att bryta trenden med bröd, mjölk, smör, fil, müsli. Jag söker alternativ genom att snoka på Tastelines hemsida efter recept och inspiration. Där kan man välja mellan billiga, fettsnåla, dyra, festliga och snabba menyer. Oftast klickar jag mig till den billiga menyn eller, när jag är i en den perioden, den smala menyn. Och så hittar jag ingredienser som halloumi, qorn och bresaola, nåt som de knappast har på Sparhallen. Det man själv inte har hört talas om, finns inte där.
Oftast slutar det dock med att jag tänker, äh, vafan. Skit i inköpslistan, jag åker dit och ser vad som finns. Så står man där med en påse bröd, nåra liter mjölk, fil och Pirkka müsli i en kundvagn som rymmer 200 liter och tänker: "Tja, det var väl allt, eller?".

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback