Världen är liten...

... konstaterade jag idag när jag stod på motorfordonsbyrån och skulle avregga Tryggve, min gamla kära bil, som blivit rätt dyr i och med att han varit registrerad, men ändå tagen ur bruk. Har man en registrerad bil måste den vara försäkrad och eftersom bilen stått sen i slutet på januari tyckte jag det var rätt onödigt att betala två försäkringar retroaktivt som sammanlagt skulle kosta mig ca 200 euro. Jag var i kontakt med försäkringsbolaget och förklarade situationen och de rådde mig att avregga bilen och eftersom brickorna legat på motorfordonsbyrån kunde jag få ett intyg över att bilen inte varit i bruk sen i januari. Därmed skulle jag slippa betala de 200 eurona i försäkring för en bil jag inte rört på 5 månader.

För att göra en lång historia kort...

På motorfordonsbyrån pratade jag med en tant (som hade skitkonstig underkäke, den var helt sned och hon läspade mer än Joel) och förklarade situationen (hela historien som står ovan). Gubben som står bredvid mig hajjar då till och säger: "vad handlar det om för bil, det där?" En datsun, svarar jag och han garvar och säger att det är han jag pratat med i telefon. Han försäkrar att allt är lugnt och att jag kan "på ren svenska, skita i" mina försäkringsfakturor. Sen fick jag en lapp av hon med sned käke som hon sa att jag skulle lämna in till försäkringsbolaget. "Den kan jag ta, ha ha ha!" sa den snälla gubben, "jag ska ändå dit nu!"

Så var det kirrat.

Kommentarer:
Postat av: Linda

ibland tror man nästan att det finns en gud ;)

2006-06-17 @ 09:51:19
Postat av: Linda

eller nää..men du fattar va? :D

2006-06-17 @ 09:51:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback