nytt på jobbfronten

Har inte hört nåt nytt om kaffebönejobbet än, så idag ringde jag upp till "chefen". Ja, det var helt och hållet på Tessas initiativ egentligen då hon ringde och sa: "Hörrö, nu måste du ta itu med det där jobbet. Ring chefen nu!" Tur att jag har någon som hjälper mig se till att saker blir gjorda.

Jag är ganska bra på att gå runt och klaga om jobbiga saker, utan att ta itu med dem. Det är på det viset små orosmoln tornar upp sig över mig och blir till jäääättetunga vattenmoln. Till slut börjar det regna liksom och då önskar man att man redan tagit in tvätten, om ni förstår vad jag menar.

Sagt och gjort, jag ringde upp och var på mitt allra hurtigaste och mest positiva humör och fick chefen att tycka att "jag hade en bra inställning".  Så det där fixar sig nog!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback