Action på Dillen.

Det är full rulle på Dillen. Man springer som en skottspole mellan lager, kassa och hyllor. Men tusan vad roligt det är!
Varje dag åtar man sig nya projekt:
I förrgår stationerade jag mig vid kassan halva dan för att vika presentpåsar, igår röjde vi i lagret och idag började jag och Lena städa och "somra till" mjukisdjurens plats i butiken. Vi kom på smarta och roliga lösningar för djuren och det blev jättefint till sist!

Varor kom det idag också och jag satte igång med att blåsa upp basketbollar med vår "bolluppblåsare" - en sån där kompressormackapär. Bakom kassan satt jag hukad och fyllde på luft i bollen. "Vad fan" tänkte jag, "ska den aldrig bli större??". Blåsa, blåsa, mer luft... till det till sist sa ""PANNNGGGGG!"

Där satt jag, chokad, med en trasig boll i min ömma hand och en Tessa som stod bredvid och ojade sig och tog sig om benet. Bollen hade alltså spruckit med en jäkla smäll och sprättat rätt i Tessas knäveck. Det värkte om mina lår av trycket och det susade i öronen av smällen. Vi hostade av dammet som for ur bollen men kunde till sist börja garva. Men när Tessa drog upp byxbenet för att inspektera sitt ömma knäveck, kändes det lite pinigt för hon var alldeles sårig och blåmärkig! Jag kommer aldig använda den där maskinen igen!

Nu är jag ledig över midsommarhelgen, härligt!



Kommentarer:
Postat av: Tessa

Nämmen lite lila blånnor har väl ingen dött av, d tog bara ont första timmen. Om du använder tryckmätaren så går det bättre, ska va typ 8,75, tittar ALLTID på den. Och en handbolls stor basketboll blir inte stor som en vanlig basketboll hur mycket luft man än pressar i den
=)
skulle varit intressant att sett vad trycket var. 18 kansche!? Hahaha, ja fy fan, vilken jävla smäll.
Li sa om den där stickers boken "ååå, precis som jag har önskat mig". Hoppas hon önskar lika mycket imorgon när hon får använda den =)
Ni gjorde så fint där bland kramisarna!! Ska bli kul att jobba imorron igen, I löööv. Kramisarrr

2007-06-21 @ 22:45:08
Postat av: Jenny

Jag förstår mig inte på den där tryckmätaren. Jag går mest efter känsla. Tyvärr var känslan lite ovan vid små basketbollar.
Jag är bara van vid små bollar som hänger i klasar om två. De kan skjuta bra de med!

2007-06-22 @ 00:18:37

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback