Utlåst.

Jag har ju lyckats med att låsa ut mig från lägenheten ett flertal gånger, men jag har alltid haft den turen att balkongdörren varit öppen. Jag har lätt kunnat klättra uppför stuprännan, greppa tag i räcket och häva mig upp. Nu är det ju kallt och dörren är noga stängd.
Igår var vi påväg ut på kvällspromenad, klädda till tänderna som tur var. Och så smäller jag fast dörren och såväl nycklar som telefon ligger på insidan. Henrik såg lika snopen ut som jag och ruskade på huvudet när jag frågade om han råkade ha några nycklar på sig.
Vi knackade på nästdörrs hos Terttu och fick låna en kniv för att försöka pilla upp kolven. Det gick inte såklart, dörrar är oftast inte gjorda för att man ska kunna pilla upp dem med knivar. Kofot kanske hade gått, men helst ville vi ha dörren hel. Jag fick låna Terttus telefon för att ringa BGT security som är de som ska komma och öppna. Det visade sig att de bytt namn till Control Risk Åland, så förvirringen var stor när kvinnan i andra änden svarade. Hursomhelst kom hon och öppnade och jag var en tjugolapp fattigare. Dessutom ska jag köpa en ny kniv till Terttu, för spetsen på den vi lånade av henne gick av.

Det är dyrt att glömma nycklarna.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Men jäla giik. Låt nyckeln vara där den är när du e bortrest för sjutton bövlar!!! Bra att du har apgener o olåst balkongdörr.

Postat av: Tessa

Men jäla giik. Låt nyckeln vara där den är när du e bortrest för sjutton bövlar!!! Bra att du har apgener o olåst balkongdörr.

2007-11-14 @ 11:24:05
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Jag vet, jag vet. Jag har lärt mig min läxa :)

2007-11-14 @ 12:08:22
Postat av: Linda

Haha! Du kan väl inte mena att du har lärt dig något av att låsa dig ute flera gånger per år?? Jag menar, då skulle du ju i så fall komma ihåg nycklarna vid det här laget. Eller?
Påtal om det så borde jag nog kolla med hyresvärden om hon har nån extranyckel hit..

2007-11-14 @ 14:57:34
URL: http://sumairus.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback