Plugg och skola.

Tjohooo vilken underbar dag! Synd bara att jag måste åka ifrån Rby och alla trevliga kolleger och barn och påminnas om att den där sabla tentan ligger på mitt "arbetsbord" och pockar på uppmärksamhet.
Jo, ser ni. Jag har skapat mig en liten arbetsplats i vardagsrummet. Jag tänkte att det är bra att ha en speciell plats när man ska syssla med sina studier. Känns iofs som om jag är tre år sen i mitt tänk, men jag har ju trots allt klarat mig rätt bra hittills! Nu har jag högar med böcker och papper samlade på bordet. Där sitter jag och känner mig rätt viktig när jag med höjda ögonbryn och förnäm blick slickar på pekfingret och bläddrar blad i kursböcker och stenciler.
Imorrn kl 16 ska den vara inskickad. Min sista tenta. Hur i allsin dar jag ska hinna är en annan fråga.

Idag var jag som sagt till Rby och vickade lite och hade mina ordinarie lektioner. Jag har sjungit sånger ur Majas alfabet med åk 1-2. De är så härligt spontana och alltid med på noterna. De gör verkligen allting till 100%! Vi sjöng "Champinjon" ur Majas alfabet. Den går såhär:

Här har jag letat i flera timmar,
nu är jag så trött så jag tror att jag svimmar
och massor av barr har jag fått i skon.
Men i korgen finns bara en champinjon.

Genast satte de igång med att leta och leta efter de där "champinjonerna" bakom stolar och bord. Och det gick inte att ta miste på hur trötta de var, de satte handen för pannan som fina damer gör i filmer och krökte på ryggarna för att visa hur svimfärdiga de var.

Åk 5-6 har jobbat med noter i
Note worthy composer, som går att ladda ner från nätet. De tyckte det var jättekul och lärde sig massor bara på en lektion. Ett roligt sätt att ha musikteori på!

Om nu bara det här pluggeländet vore över så jag fick börja i skolan "på riktigt" nångång.

Kommentarer:
Postat av: Maggan

Va härligt med musiklektioner, det bästa!
Jag håller verkligen med dig...önskar sååå att det här vore klart så man fick börja skolan på riktigt!
Kram!

Postat av: Tony från soundway

Du måste absolut gå med i soundways facebook-grupp kallad... soundway (förstås)!
ps: intressanta saker man trillar över när man googlar soundway, tony, carola... :-)

2007-10-04 @ 19:45:37
Postat av: Tessa

Du har varit såå duktig, och nu är det slutrakan som gäller. You´re gonna make it! *Fniss* för studiebordet, bättre sent än aldrig. Du kanske skulle kalla det "pulpeten".

2007-10-04 @ 19:58:53
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Mor

Lustigt när jag läser detta, en vers... jag har själv skrivit lite "poesi" på min blogg... blev lite poetisk såhär på fredagskvällen. Gå in och läs... fina dikter... :-)

2007-10-05 @ 19:15:53
Postat av: Mor

Glömde skicka adressen för den som vill... http://britt-hoftled.blogspot.com/

2007-10-05 @ 19:19:39
URL: http://britt-hoftled.blogspot.com/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback