Roligt och tråkigt.

Roligt:
Igår tog vi Uttern och skumpade iväg till Kajtoviken där brorsan och hans tjej bor med en feg hund, ett halvdött marsvin, en belgisk jätte och tre katter varav en har knorr på svansen som en gris. Vi grillade och åt och drog sen vidare till en annan vik där en kompis till brorsan hade fest. Där blev vi fram till småtimmarna innan vi åkte till hemmahamnen. Jag blev lite på fyllan, medan Henrik var nykt och körde eftersom han hade jouren. Joel var på riktigt festhumör och skulle helst ha stannat hela natten. Så rolig och duktig att ha med sig!

Tråkigt:
Jag har fått sömnproblem. Vaknade halv 5 imorse och kunde inte somna om! Ögonen sved av trötthet men kroppen kunde inte slappna av. Det är inte första gången det händer, sådär är det väl typ varannan natt.
Problem två sitter i käften på mig. På sista tiden har jag gnisslat tänder värre än någonsin under natten, eftersom käkarna är ömma på morgonen och det känns som om tänderna sitter löst. Det smärtar i tänderna när jag går (när foten stöter i marken, stöter det liksom till i käften) och ömmar när jag tuggar. Proppade i mig två Panadol 500, men det hjälper inte. Jag får väl gå till tandis och skaffa en sån där snygg skena som man sätter mellan tänderna under natten. Kanske få några sömnpiller till natten på apoteket, så man kan va människa och inte irriterad zombie på dagarna.

Imorrn är det skapande läger på Ekeborg fram till torsdag. Mhm. Jag har verkligen lust med det. Verkligen.

Kommentarer:
Postat av: Katta

Tips för att undvika att gnissla tänder; ät ett äpple eller två innan läggdags. Det tröttar ut käkarna så att de ej "krampar" när man sover. Värt ett försök i alla fall.

2008-07-18 @ 18:59:50

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback