Sexkamp på gården.

Joel åkte på snabbvisit till sin upptagne far i tisdags och vi var bjudna på gårdsfest i Ingby.
"Gu, va kul" tänkte jag. "Nu ska jag riktigt roa mig, njuta av barnfriheten och kanske bli lite på lyset tillåme!"
Solen sken, getingarna surrade runt huvudet, skogsbässarna krälade i gräset och vi hade skoj med sexkamp. För att förtydliga var det som en femkamp fast med sex grenar.
Så.
Det var spika in en spik med minst antal slag, pilkastning, stockbasket, prickskytte med luftgevär, knivkastning och mjölkkannehållning. Behöver jag nämna att samtliga grenar var utformade av män? I vissa av grenarna deltog samtliga i laget, i andra valde man ut en som skulle utföra grenen. När sexkampen var över ville alla fortsätta med knivkastandet, eller pilkastandet, eller testa hur lång tid de kunde stå med en 30 kilos mjölkkanna i handen. Luftgevärsskyttet var dock populärast och från att öva på att pricka på ölburkar slutade det med att Henrik slet ner kalsongerna och lät sitt vita arsle bli måltavlan. Man kunde vara blind för att förstå att det blev träff, eftersom skriket vittnade om att skottet satt där det skulle. När spriten går in, går vettet ut som man brukar säga.

En molande huvudvärk satte dock stopp för festeriet för min del. Typiskt. Jag tog taxi hem vid 01-tiden.

På onsdagen gick vi till vahetterre... vahetteree.... ah, den nya pizzerian vid Pommern. Fast det heter inte pizza där, utan plåtbröd. Jäkligt gott plåtbröd.
Hämtade Joel igen framåt kvällen. Han hade varit med farsan och tagit sexårssprutorna, vägt och mätt sig och kollat såväl hörsel som syn. Bra syn, perfekt hörsel. 133 cm och 27 kilo. Om 30 cm är han lika lång som mig. Vad tror ni, hur gammal är han när han växt om mig?

Kommentarer:
Postat av: Linda

När han är 11, gissar jag på. Vet inte hur mycket de växer per år riktigt...

2008-07-31 @ 20:32:05
Postat av: Tessa

Herregud, ja snart tittar han ner på dig.



Men hahaha, fy faan för Hempi, i vanlig ordning asså. Gud vad jag älskar såna där sjuka människor. Satt skottet fast sen?


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback