Sjook.

Har åkt på en riktig dunderförkylning (förskylning, som Tessa skulle skrivit). Huvet är tjockt av snor, skallen känns tung och det är ett ständigt tryck över näsroten och i tinningarna. Feber har jag också!
När man blir sjuk blir man också ynklig och känslig. Man tycker lite synd om sig själv, helt enkelt. Så efter en lite upprörd diskussion över telefon med Joels pappa, lipade jag ungefär en halvtimme så stora tunga tårar blötte ner tröjan. Världen höll på gå under. Jag var en dålig mor och förtjänade inget tillfrisknande. Jag spenderade kvällen i soffläge framför teven och tittade bland annat på Hitta hem på fyran. Att man aldrig lär sig att inte titta på djurprogram när man är vek, för när en liten vovve får dra sin sista suck och somna in och aldrig vakna mer, då sprutar tårarna värre än någonsin.

Nu ska jag trotta i mig några alvedon och släpa mig ut med min egen lilla vovve. 

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Jasså du e ordentligt FÖRSKYLD du, hahaha, herregud. Ja det är mindre kul såhär mitt i sommarvärmen. Sup mer! Jag kan inte heller titta på såna där program utan o lipa -aldrig. Krya på dig.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback