Verkstá på Doppingvägen.

Jag och Joel har börjat med en ny hobby - virkning! Jag är inne på tredje mössan och Joel fingervirkar metervis med snöre, som blir till armband och halsband. Vi införskaffade också lite ståltråd och gick ner till standen och plockade fina stenar och glasbitar som slipats av vattnet och gjorde smycken.
Här kommer smakprov på allt vi pysslat!


Stenar och glasbitar blir till fina smycken med lite ståltråd.
Joel har fingervirkat alla snören.




De här fina armbanden har Joel gjort till mig. (Krysset på handen har han målat dit, för det ska man ha när man är sjuk, tydligen. Jag vet inte om det ska föreställa ett kors... kanske jag är döende...?) :)




Mössor som jag virkat.




Hamnade på sidan
www.voodolls.se och fick se de söta dockorna. Tänkte, "det kan inte vara så svårt" och gjorde en egen. Utan ögon dock.



Joel ordnade butik hemma och skrev prislista och allt. Sen väntade han på att Henrik skulle komma hem för att handla. Han hade dock inga pengar, så det blev jag som fick handla smycken. Lyckan var förstås total när Henriks kompis Robert kom på besök - en kund! Robert köpte ett halssmycke i glas.


Kommentarer:
Postat av: Linda

Kan meddela att det gröna smycket och det vita utan halsband är sålda. =)

2008-07-10 @ 19:39:55
Postat av: Tessa

JÄVLAR!!! Asså ni e ju verkligen duktiga. Duktigt impad iallafall.



Mössvirkning har jag å haft dille på, men de blir bara för små!! Gav upp när jag rivit upp 3 gånger. =) du får lära mig.

Postat av: Jenny

Linda, vad menar du... sålda? Aha, ni köper billigt och säljer dyrt? ;)



Tessa, mina mössor blir också för små! Jag är inne på tredje, försöker virka till Vilja.

2008-07-11 @ 09:29:00
Postat av: Tessa

Ja satan vad enerverande det är när mössan int ens passar på Lis dockor, hur fan tänker man??? Ska måtta på mitt eget huvud nästa gång.

2008-07-12 @ 20:33:38
URL: http://bianco.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback