Fredagsfräck.

Det händer inte speciellt ofta att jag skrattar så jag ligger dubbelvikt och kippar efter luft, men det gjorde jag FLERA gånger i fredags!
Jag, Janina och Emmeli började skratta på Park över en varsin kryddoxe. Vi skrattade oss vidare genom efterrätten (glass för Janina, pannacotta för mig och Emmeli). Efter att vi suttit och räknat på dricksen med våra mobiltelefoner och till sist lyckats betala notan gick vi in till baren på Park och lyssnade på liveband och skrattade inte särkskilt mycket alls. Vi satt uppradade på en bänk med varsin dricka i handen och tittade på folk och försökte undvika blicken av en rödögd karl med stentvättade jeans och fnasiga fylleläppar som hela tiden försökte få kontakt genom att lite käckt utropa "schkåål schejjer!"
"Vi går" sa Janina. "Det här känns som fjortisdisko och vi sitter här med våra smurfläskar och väntar på att bli uppbjudna."
Vi gick till Indigo istället. Där drack vi Mojitos så vi kunde ha skitit grönt om vi velat. Vi stötte på mer eller mindre bekanta personer och det var någonstans här jag fann mig asgarvandes med huvudet mellan benen (på mig själv) efter att ha gjort ett uselt försök att dra en fredagsfräckis.

Och så var det söndag. Och jag trivs med tillvaron.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Helt galet! Sååå underbart att läsa dina roliga inlägg igen! Den där jäkla karlsloken, va fan gjorde han med dig egentligen? :S You go girl! =)

2009-03-01 @ 21:56:55
Postat av: Jenny

Är det du, Janina?! Vilken karlslok?

2009-03-02 @ 16:40:22
Postat av: Simon

Underbart

2009-03-02 @ 17:16:58
Postat av: Linda

Kul att det vart en bra middag. Vi var ut på Dinos och åt en kort sväng på lördagen och där stod det fondue på menyn. Tänkte kanske vi tjejer kunde dra dit en onsdagkväll och käka nångång (det är billigare då). Har du Joel alla onsdagar? Han kanske också kan komma med iofs. Vi får bara se till att välja barnvänliga samtalsämnen :)

2009-03-02 @ 17:27:13
Postat av: Jenny

Jag tänkte ringa på lördagen, men jag var alldeles för slö! Ja, jag har Joel onsdagar, men jag tror dessvärre att det skulle bli en stressig middag för vår del. Hoppas ni hade skoj ialla fall!

2009-03-02 @ 18:27:36
Postat av: Linda

Kanske Joel kan vara hos Johannes nån timme medans vi äter? För min del är det skönt om det inte blir så jättesent. Vore roligt om vi träffades allihopa.



På helgerna är det visserligen bara 2 euro dyrare, men dem har vi ju så fullbokade jämt. Men det kunde ju vara ett annat förslag.

2009-03-02 @ 19:05:11
Postat av: Jenny

Passar bättre med helg för mig såklart. Men ingenting är omöjligt.

2009-03-02 @ 19:48:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback