Stöddig.

Den här listan hänger på vårt kylskåp:


SVÅRT MED ATTITYDEN
30/3 -09        "Är du dum?", klagade på maten, sa att mamma var elak för att hon lagat "fel mat"




Joel lipade och höll för öronen då jag högt och tydligt dikterade alla dumheter som haglat ur hans mun sedan jag hämtade honom från eftis. Tydligen lät det inte så bra som det gjorde då han hävde det ur sig.
På lördag tänker vi åka till Stockholm och kolla på "Marley och jag" på bio. Vi har haft boken som kvällsläsning. Men ska det fortsätta komma såna här fulheter och stöddigheter blir det ingen resa. Fy för uppkäftiga ungar ialla fall!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Trötta uppkäftiga ungar har jag så svårt med. Jag accepterar inte sådant beteende och jag lovar att Li åker under min arm till sitt rum om hon ens tänker tanken till att börja med otacksamheter som att irriterat klaga på maten. Har hänt nån gång. Maten har åkt i komposten och så har hon varit utan fram till kvällsmålet. Hårt -ja, men nödvändigt för att inte upprepas. Sånt där tar energi ur en. Alla har vi våra dåliga dagar, men man måst lära sig behärska vad man säger. Det är ju inte så att man lagat "äcklig" mat på flit lixom.



Hoppas hans humör svängt så ni kan mysa i Svärje i helgen =) puss.

Postat av: Linda

Jävligt bra grej! Me like!

2009-04-01 @ 22:32:56

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback