Tjuven.

Schhh... lova att inte säga nåt, men just nu sitter jag med min (rätt nya) laptop i famnen och tjuvsurfar på grannens trådlösa. Jag har ännu inte skaffat eget dito och mitt gamla, trogna modem har tackat för sig. Rätt bekvämt dethär, måste jag säga :)

Något som också kommer att bli bekvämt är våran härliga vistelse i Egypten under sportlovet. JA, vi har äntligen bokat resa. Och det är ett riktigt skönt gäng som ska åka, så det kommer nog att bli en toppensemester. Joel sparar pengar för fullt i sin lilla, rosa spargris och tänker inte köpa n å n t i n g på fem månader, eller vad det är kvar tills resan går av stapeln. Mamman är inte lika säker på att det går att hålla, men tanken var ju god ialla fall :)

Precis som Tessa noterat är det ungefär 1, 5 månader sen jag uppdaterade bloggen, så lite har ju hänt. Här kommer en lista:

- jag har börjat jobba, har 18 energiska 7-8 åringar i klassen som jag försöker tämja.

- jag har köpt en ny härlig dator och även fått ett databord levererat från IKEA. Bordet heter Mikael och är rött. Vi kallar det "Mikal" (åländska för Mikael) här hemma:
"Mammaaa, har du sett mitt Mulle Meck-spel?"
"Kolla om det ligger på Mikal."

- jag har inte lyckats tämja råttfan, hon bet mig i foten häromveckan och jag ringde lätt skärrad till HC för att kolla om min stelkrampsspruta var i kraft. Det var den.

- jag har bokat en resa till Egypten. Jaja, jag vet att jag redan skrev det, men det är värt att sägas igen.

- jag har just upplevt teves mest pinsamma ögonblick, då en tjej trodde det var HON som gått vidare i Idol och jublade och skrek och sprang fram och kramade Jihde, när det faktiskt var tjejen bredvid som tog finalplatsen. Stackars.

Nu kommer jag inte på mer, så... ni har egentligen inte missat så mycket av den oförskönade verkligheten.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Japp kollar varje dag, dvs typ 60 dar nu utan nytt inlägg, haha.

Postat av: Linda

She's aaaalive!! Gött!

2009-10-02 @ 12:26:22
Postat av: Mor

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! det är liksom lite tomt när inget händer på jenelis blogg...

2009-10-02 @ 13:46:27
URL: http://www.britt-hoftled.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja, emellanåt måste man ta en paus. Men nu ska jag försöka förgylla dagarna åt er igen.

2009-10-03 @ 09:12:02

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback