Ge mig tiden tillbaka!

Blev som vanligt väckt imorse alldeles för tidigt av ett svagt: "chi-chi-chi" på dörren. Det var ljudet av Nylocks tunna klor mot bastant ytterdörr. Och oavsett hur tungt jag sover, tycks jag vakna av det svaga krafsandet.
Jag klev upp och såg att klockan var halv nio.
"Fint" tänkte jag, då hinner jag med en massa idag. Jag lagade mig en näringsriktig frukost, bryggde kaffe, filade lite på klassens sida på nätet, såg på nyheterna och släpade ut Seidi på promenad. När jag kom in damsög jag hela lägenheten, satte en matta på tvättning, torkade golv och diskade.
Nöjd med min insats tittade jag på klockan. Bara 12! Och så mycket jag har hunnit! Fixade lite lunch bestående av Ryvita-knäckis med ost, tonfisk och avokado.
Sen ringde Joel och när jag tog upp telefonen blev jag ytterst förvirrad. Är klockan över 13? Hur kan den vara det när den just var 12? Jag kollade datorn. Samma sak där. Klockan var över 13. Gick tillbaka till köket. Över 12. Har någon skojat med mig, ställt om köksklockan? Vem skulle isåfall ha gjort det? Jag upplevde under några minuter en ytterst stor förvirring tills jag kom till sans och insåg - det är nog idag man ska ställa om klockan till sommartid.
Jag blev så besviken.
Här hade jag stigit upp tidigt, fått gjort en massa och trott att jag hade resten av dagen på mig till att först träna lite och sen vila mig resten av dagen. Men så har jag blivit SNUVAD på en hel timme!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Haha, jag visste ju om det och ställde om mobilen...som redan hade ställt om sig själv.

Postat av: Jenny

Hehe, den missen har jag också gjort!

2010-03-28 @ 19:08:32

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback