storleken...

Javisst ja, jag har storlek 38-39. Vänta ska jag mäta foten... 24 cm från tå till häl. Det finns säkert någon måttabell så det blir rätt! :)

På önskelistan.

Jag vet att det är nästan ett halvår tills jag fyller år, men jag tänker redan nu ge ett litet tips på vad jag önskar mig så ni kan börja spara:
De här urtjusiga kängorna kommer från El Naturalista och kostar 1599 kroners. Förutom att de är snygga så är de miljövänliga, själva sulan är gjord av nåt naturligt gummi. Det är väl toppen, eller hur?

Koka kaffe?!

Gick just en timmes promenad i minst 15 minusgrader för att rasta hund och köpa kaffe. När jag äntligen kommer in i värmen och ser fram emot att brygga mig en god kopp mörkrostat så gör jag den fasansfulla upptäckten: Jag har köpt KOKKAFFE! Jag uppmanar alla butiksägare: Ta bort kokkaffe från butikshyllorna för att eliminera risken att folk tar fel! VEM kokar sitt kaffe nuförtiden?

Egyptisk målning.



Kan ni gissa vilka det här är?

Egypten.

Egypten närmar sig. Allt är klart för start, förutom en liten reseförsäkring som jag måste ordna.
Förra veckan hämtade vi ut biljetterna och passen är ordnade, ja... så fort vi får dem alltså.
Såhär ser Joels och mitt passfoto ut. Ni förstår att jag inte är nöjd med mitt, tur att jag bara behöver ha det i fem år.



Joel är magsjuk. Eller var, idag är han rätt pigg. Imorrn blir det skola för oss igen.


Da blogg.

Det är inte så mycket aktivitet på den här bloggen längre, som ni märker. Ibland vill jag stänga ner den, men det är så bra att ha den kvar. Jag kan kolla upp saker flera år tillbaka i tiden som jag glömt bort.
Tillexempel. I somras var jag och barnafadern inte riktigt överens om vem som hade haft Joel senaste midsommar. Han sa att Joel varit hos honom sist, jag sa att Joel varit hos mig sist. Lite klick-klick på bloggen, så vips hade jag nosat upp midsommar -08 och mycket riktigt. Joel var hos mig!

Ibland går jag och läser gamla inlägg och fnissar igenkännande. Mycket har ju hänt under de här 5 åren.
Lista:

- antal inlägg = 1033
- antal sidvisningar/dag = ca 100, tidigare hade jag många fler hundra
- antal flyttar = 2
- antal män = 3
- antal bilar = 4
- antal fyllor = ett hundratal nånting sådär
- antal polishaffningar = 1
- antal jobb = 6… tror jag
- antal genomgådda utbildningar = 1
- antal resor till Härnösand = ehmm, cirka 30 (timmar i buss vill jag inte ens tänka på!)
- antal utlandsresor = 2

Jag har också insett att jag var mycket roligare förut! Nu är jag tråkig. Gammal och tråkig. Hör på det här bara: Jag har just druckit kaffe och ätit moccaruta. Snart ska jag se på Let´s dance.


Tjugonde dag Knut.