JO!

Oj, jag har slarvat med bloggandet. Nu har jag för mycket att berätta för att det ska få plats här, men jag ska ge en kort summering av förra veckan!

Upp till Härnösand förra söndagen, kändes riktigt kul att åka upp igen eftersom det var nio veckor sen sist. Sambon Hanna (som jag delar rum med under skolveckorna) ringde två gånger när jag satt på bussen och skickade rapporter om sin luftmadrass som lät som ett flygplan när hon blåste upp den och jag garvade så hela bussen skakade när vi spekulerade i hur det vore att släpa med sig en tältsäng på bussen. Ja... jo, det är inte lika kul att återge såna här historier....

Mycket plugg under veckan, vi var inte ens till Bittens på öl och pilkastning. Däremot åkte jag upp till Umeå med Hanna på fredagen och då hann vi med både öl och vin! :) Det blev en tung helg och jag hade fruktansvärd hemlängtan när jag satte mig på nattbussen till Stockholm på söndagskvällen. Nio timmar med buss, battrierna i cd freestylen tog slut på halva vägen. Nåja, fick ju se Shall we dance på video iaf, med en stel Jennifer Lopez som borde hålla sig till... till... ja, inte kan hon ju sjunga heller!

Kom till Sthlm halv 7 på måndagsmorgonen och blev bjuden på morgonkaffe på Centralen, trevligt! :) Vidare till Grisslehamn, jag hade skrapat ihop mina sista slantar till buss och båtbiljetten och när jag kom fram till Eckerö var det enda jag ägde 3,20 euro och 11 kronor. Jag tänkte att det nog skulle räcka att ta mej till stan. Men NÄ! Jag fick inte betala med både kr och e! "Antingen eller" fräste chaffisen. Med tårar i ögonen sa jag "jaha, men jag har inte så det räcker" och klev av bussen och ringde till pappa och frågade om han kunde hämta mej. När han fick höra vad som hänt, ringde han upp bussbolaget och vips satt jag på bussen på väg till stan. Pappa fixar och jag kände mig som 14 år igen...

Oj, nu har Joel tapetserat vardagsrumsbordet med tejp...
Tills nästa gång...

Kommentarer:
Postat av: Linda

haha.. pappor kan vara bra o ha ibland.
hopaps du kan stanna till här nästa gång du åker till härnösand! va så länge sen vi gjorde nått kul!! kanske jag kan få slå dig i bowling igen ;)
KRAAAM

2005-11-17 @ 15:12:15

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback