Åter till vardagen!

Ja, Bulgarien är ett minne blott. Jag tittar på bilderna från resan tio gånger om dagen och skrattar för mej själv. Tänk hur fort något man längtat så mycket efter, är förbi. Jag minns när jag räknade ner dagarna ("Nu är det bara 48 dagar kvar!") och hur vi plötsligt satt på planet. Det var underbara dagar och mitt i allt var det över.

Nu känner jag att jag behöver planera in något annat kul för att stå ut med vardagen. Något som inte ligger allt för långt borta. Kanske en kortsemester till Getabergen är det man har råd med?
Nåja, jag har ju min gitarrkurs jag börjat med nu, det är kul! Var på första lektionen igår, tillsammans med morsan och hennes man Johan. Vi övade på några ackord och spelade några låtar. Hang down toyur head Tom Dooley... I natt jag drömde... Jag vill ha en egen måne... Fasen, jag hade hoppats på att få lära mej nåt fränt, typ Sweet child of mine. Aja, jag antar att man måste börja från grunden (och sen kanske inte den låter så hip på aukustisk gitarr.)

Har börjat praktiken också, i en femma. De hade mattelektion idag och jag satte mej med två killar som skulle lösa en klurig extrauppgift som löd såhär:

"Kajsa har 270 kr i fem -och tioslantar. Hon har fyra gånger mer femmor än tior. Hur många slantar har hon av varje valör?"

Det kan ju inte vara så svårt att räkna ut, tänkte jag. Femmans matte. Grabbarna började klura och räkna, kliade sig i skallarna och själv satt jag och tänkte... Ehm... hur ska man räkna ut det där? Jag bad om en penna och ett papper och började gnugga geniknölarna. De hade tydligen växt sig för stora och blockerade nån slags nerv, för jag kunde banne mig inte lösa problemet! Jag tittade nervöst på killarna och hoppades verkligen att de inte skulle hinna lösa uppgiften innan mej. Det vore smått pinsamt. Efter att ha dividerat, multiplicerat och subraherat en lång stund utan resultat tog jag till det bästa sättet. Att rita. Jag ritade upp några tior (runda cirklar med 10 i varje) och ritade fyra femmor under varje. Jag adderade summan och fortsatte rita tills jag kom upp till 270. Stolt kunde jag meddela killarna att jag löst problemet. "Huuur gjorde du det?" frågade de. Eh, vad skulle jag svara? Jag visste knappt vilket räknesätt jag använt, nåt med gånger tror jag ialla fall.

Jamen, lös det själv då! Säg till när du har svaret!

Kommentarer:
Postat av: Mamma

Jo, det är bara att öva och öva på gitarren. Johan och jag övar varje dag! det är ju bra att låtarna är ganska enkla i början...
Du hinner nog med "Sweet child" sen!
Puss&kram
Mamma

2005-10-08 @ 18:47:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback