jobb?

Ringde och hörde mig för om jobb idag, som barn/ungdomsledare och djurskötare på 4H gården. Ta hand om minigrisen Frida och skotta lite hästdynga, knalla runt i knähöga gummistövlar och jaga kossor i hagen. Ordna aktiviteter för medlemmarna och visa hur man ser på en kanin att det är en pojke.
Hon, verksamhetsledaren, hade semester så jag fick prata med någon anställd där. Och hon kunde inte svara på det jag var mest nyfiken på: vad får man i lön? Sex timmars arbetsdag, tja, den lär inte vara alltför häv kan jag tro. Men om alternativet är att slita häcken av sig på en rutten grill (som ändå ger skitdåligt betalt), oroa sig över helgjobb och barnvakter så... varför inte?

Det snöar... jag tror jag går i ide till första juni.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback