Julfest

Imorrn är det dagisjulfest. Hurraaa! Äntligen får jag gå på julfest! Joel ska uppträda med sin lilla luciadikt han plitat ner på egen hand, eller, jag plitade och han dikterade. Kommer man vara stolt, månntro? Han har blivit duktig på att skriva ändå, lillgossen. Idag när vi satt på bussen och en av våra medresenärer tryckte på stopknappen och skulle kliva av, frågade han vad det stod på skylten ovanför chauffören.
"Det börjar på ssssss" visste han.
"Ja, och vad kommer sen?" frågade jag.
"Tttt, oooo, och P."
"Och vad står det?"
"Jag vet inte.... STOP?"
"Jaaaa!"
"Det ska jag skriva när jag kommer hem" sa han nöjt. Och minsann, vi hann inte komma innanför dörren innan han fattade pennan och skrev STOP stort och fint på pappret. Helt rätt också!

Ikväll har vi hängt upp julstjärnor i fönstren och pysslat med våra lertomtar. Joel var expert på lertomtarna och knådade till några fårhuvuden också, medan han förklarade noggrannt för mig hur man gjorde. I mina vuxna, fantasilösa ögon såg det dock mer ut som.... lerklumpar. Fast fina sådana.

Ojoj, nu säger Linda att det är snö ute! Minsann...

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Gu va duktig han e! Inte ens sex år och så duktig. Krama från mig! Här hänger inget annat än spindelnät från fönstren =) enklast så. Fniss. Snö, jo tjosan, cyklade just hem från jobbet i värsta snöslaskstormen, det bara dröp om mig när jag klev innanför dörren, Li ville minsann inte ge mig en kram. Kunde det inte få bli en vit jul ändå...

2006-12-19 @ 20:18:41

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback