Snälla "Moffrar", ställer upp när morsorna ska på turné!

Återigen visar sig Joel från sin bästa sida när han får vara med och dela ansvaret när vi barnvaktar. Li är verkligen ingen "jobbig" unge att ha hand om, men Joel visar ändå att han är äldst genom att bete sig exemplariskt och föredömligt.
Li var uppe först imorse. "Jag går och kissar" viskade hon och tassade iväg til badrummet. Sen var hon tillbaks i sängen igen. Upp och kissa igen, och tillbaks till sängen. Upp och kissa... då var det bara att stiga upp själv. Hon fick se på Nemo medan jag duschade och sen kom även Joel upp. Barnen åt sin snällt sin frukost, klädde på sig och hann se en snutt till på filmen innan det var dags att borsta tänderna och gå till bussen.
Vi lämnade av Joel på dagis och gick sedan hem. Stackars Seidi har väldigt ont i tassen/benet och haltar rätt mycket, så jag ringde veterinärn men fick tid först på måndag.

Halv ett förde jag Li till parken. "Mommo och Moffa hämtar mig - båda!" sa hon.
"Ja" sa jag.
"Jag tycker baara om min Mommo och Moffa!"

Okej Li, tack och hejdå för den här gången, lilla sötnos!

Ikväll kommer vår vän Jonathan och hälsar på. Linda har ordnat Singstarparty på lördag, så det får vi ju inte missa! Joels Moffa har lovat att barnvakta, något som brukar vara populärt. Och så blir det väl en sväng till "Stadshotellet" för att showa till lite sköna covers. Ja, jag kallar det showa, för dansa kan jag inte. Det är mer en form av skådespel som utförs på dansgolvet, ett slags "kroppsmim" till musiken.
Ja, det blir kul det.

Hejdå.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback