Snygg på insidan eller utsidan?

Lite sakta såhär håller man på komma tillbaka efter att det stora vemodet rullat in.
Linda såg det redan förra veckan på boxercisen, då jag hade helt annat go än sist vi var och tränade och jag känner mig liksom... snyggare än jag gjort på länge. "Jag tror jag gått ner i vikt" sa jag till LInda och klämde lite på love handlesen. "Nä, fattar du inte att du mår bättre, det är därför du känner dig snygg" sa Linda, som är rätt klok för sin ålder. "Jaha... det har jag aldrig tänkt på" sa jag fundersamt. "Så du menar att jag inte ser smalare ut då?" frågade jag sen lite ängsligt. "Nej, du ser likadan ut som alltid" sa Linda. "Tack" muttrade jag.
Huvudsaken är ju ändå att man känner sig fin och mår bra, då blir man liksom snygg på utsidan också. Det har Linda sagt.

Förresten kom vi fram till det på julafton, att vi Petterssonare är jävligt attraktiva. Vi har det inte lätt kom vi på. Hur lätt är det att vara eftertraktad och bli jagad, liksom? "Man får stå ut" sa vi. Kan tillägga att Petterssonare kan snacka mycket utan att det är så värst mycket sanning i orden. Att använda sig av ironi är rätt vanligt i vår släkt också.

Nu har jag druckit två spetsade glöggar och jag ser roat på hur min son iförd hockeyhjälm med gallervisir busar med vår hund. Nya jeans har han som han fått av Tomten. Och han är inte lite läcker i dem.  Det syns att han brås på Petterssons släkten.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Men du är ju för fan jättesmal ju!

2006-12-26 @ 13:55:59
Postat av: Tessa

Nåssi, anar att tomten var snäll med Joel med. Ja, du e smal. Men det där som Linda har tutat i dig låter faktiskt inte så pjåkigt, mår man bra så ser man bra ut, och då menar jag inte genom fönstret. Kraaam!

2006-12-26 @ 15:37:41
Postat av: Linda

men vänta nu... i den här bloggen verkar det ju som om jag tycker att du är tjock och så är det VERKLIGEN INTE! Jag sa att du aldrig varit tjock utan sett ut sån hela tiden.. O så sa jag vidare att om man mår dåligt tycker man inte heller om sig själv, nu mår du bättre o därmed trivs som du är. Du har ju världens snyggaste kropp gumman!! *avis*

Postat av: Tessa

Hehe, nej Linda, jag tog det inte så, att du skulle tycka att Jeneli e en tjockis. Ingen kan tycka d heller, för hon e SLIM!

2006-12-27 @ 17:02:33
Postat av: Linda

bra tessa! :D

2006-12-27 @ 21:50:01
URL: http://sumairus.blogg.se
Postat av: Jenny

Jaha, här har heta diskussioner pågått medan jag varit borta. Nä, fet är jag väl inte, men oavsett så blir man ju gla om man tycker att jeansen sitter lösa. Och nej, Linda sa inte att jag var tjock, hon sa att jag alltid var skitsnygg. Men det ville jag inte skriva, det lät lite väl skrytigt :P

2006-12-28 @ 19:12:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback