söta barn

Två små guldklimpar ligger nu och nassar i varsin säng i sovrummet här. Li sover över, för hennes mamma och pappa ska till Tyskland och kolla på boxningsmatch. Jag passade på att åka på pump, medan Tessa var här och nattade barnen. T om min unge fick hon att sova, fast han har fasoner annars och ska komma upp, "kan inte sova", är "rädd" osv. Kanske det är hans mor som är lite klen och daltig? Tessa är ju den "stränga" och konsekventa mamman som säger "stoppochbelägg" när barnen gör nåt som inte passar sig. Och så lyder de sen också... oftast!
Själv är man sån som tar emot, står ut, andas, räknar till tio för att sedan pang bom förvandlas till en eldsprutande drake, medan barnet sätter mjölken i halsen, tittar på en med stora ögon och undrar vadfan det var som hände. Nä, det är nog bättre att lugnt visa var skåpet ska stå direkt utan det ska gå så långt att man blir hysterisk - och sen ångerfull. Ska träna på det.

Nu är jag ialla fall aptrött och ska väcka två trötta barn imorrn, så det är väl bäst att krypa till kojs bredvid Joel, som jag hoppas får en god natts sömn, d v s ger mig en god natts sömn utan att sparka mig i ryggen och gnissla tänder.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback