Tics

Joel har muntics och det är något irriterande. Jag får bita mig i läppen och räkna till hundra minst för att stå ut med hans klickande med tungan. "Måste du göra sådär?" frågar jag till sist uppgivet. "Jag kan inte sluta" säger han och klickar vidare. Sedan säger han att han sjunger Lordi med tungan. Att han kan sjunga vadsomhelst med tungan.
Nu ligger han i sängen och jag hör hur han klick-klackar. Vi har delat säng i två nätter hos Farmor och jag kan säga att det är svårt att sova när någon ligger och klickar bredvid en. I sömnen, till på köpet.

Han har ett annat tics, och det är att harkla sig. När han ska berätta nåt sväljer han noga ett par gånger, för att liksom rensa munnen från spott. Sen harklar han sig en gång för att rensa halsen. Sen är han igång. Typ såhär kan det "låta":
"Förut... *errrhhhh*.... när-när-när jag *errrrhhhgg* sku gå till-till-till *errhhh* dagis. Då... *errhhgghh*, ja, så då... *erreerrhgghh* då mötte jag... *eerhhhgg*...."
Ja, ni förstår. Till slut har man lust att vända honom uppochner och skaka ut själva poängen ur honom. Men man får försöka sitta tålmodigt med ett stelt leende på läpparna och vänta på att han ska tala till punkt. Som tur var är han så upptagen av sig själv att han knappt bryr sig om ifall man svarar eller inte, så man kan lätt stänga öronen och med fejkad entusiasm utbrista "Jahaaaa!" när man ser att munnen slutat röra sig och han avfyrar ett soligt leende.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hahaha, kan precis tänka mig d där ticande. I sömnen dessutom. Mmm. Fammos "Jag sket ihjäl sig i ett alkärr ifjol!" fatta jag faktiskt inte alls. E d nå Kumlingeskämt eller e d jag som e för trött?

Ja det är skönt att man kan åka och bara va ibland oxå. Hälsa lillgossen, ses nåt innan vi åker på månda! Kraaam!

2006-12-28 @ 22:39:56
Postat av: Linda

hahaha!!! Jag ser honom framför mig!

Postat av: Linda

Tessa.. jag vet inte om jag gör bort mig totalt nu, men jag tror det har något med att egot har gått o dött, eftersom farmor inte alls är egoistisk.. Skulle jag tro. Eller nått :D

2006-12-29 @ 16:15:33
URL: http://sumairus.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback