Toppendag och ToppenMarkus!

Hade en toppendag igår. Efter att jag suttit och knåpat på min tomtesång hela kvällen blev den äntligen klar lite över midnatt och på morgonen studsade jag upp och åkte iväg till R-skola för att ha lite sång och rörelse med eleverna. De sjöng Tomten i galaxen helt otroligt fint och hittade på bra rörelser till. Deras lärare Åsa filmade och mitt i allt var den uppgiften klar. Tänk att man ska måsta ha piskan på ryggen innan man får nåt gjort.
Det var så himla kul att vara tillbaka i "min" gamla skola, där jag jobbat två år förut, så jag stannade kvar hela dagen och tassade runt i klasserna och tittade på när de övade inför julfesten. Och jag förstod plötsligt vad lärarna menade när de sa att det kändes som semester att vara på jobb - ungarna är helt fantastiskt underbara där, aldrig har jag väl fått så många kramar på samma dag!

Jag hann bara hem för att kasta i mig lite käk, innan det var dags att åka på core. Det var spännande med en helt ny träningsform och det kändes att det tog på mage och rygg. Core ska jag aboslut forstätta med!

Åkte sen via Esso för att handla lite lördagsgodis, dvs ett tolvpack Lapin Kulta och en påse chips. Jag och Linda hade bestämt oss för att se Idolfinalen ihop och Markus, den mystiske och fåordige norrlänningen, sjöng så jag blev helt betuttad och var tvungen att bita Linda i knät, så bra var det. Ja... jag finner inga ord.
Sen kröp jag återigen ner under Lindas täcke och fick lov att vara naken på överkroppen om jag ville, men dög det inte förut så tänker jag inte vara det nu heller, tänkte jag. "Vad du tar mycket rum!" klagade hon sedan, så jag lade mig ytterst på kanten med en flik av täcket över ena låret och tänkte att jag får väl vara glad att någon överhuvudtaget vill ha mig med i sängen...

Kommentarer:
Postat av: Linda

hahahaha... :D du vet... du måste ju lära dig ta plats ;). Men du låg verkligen på hela sängen.. sen överdrev du kanske "flyttningen" en aning..

Postat av: Jenny

Haha, om du skulle säga så Linda, skulle jag bli ännu räddare än vad jag blev när Simon ville "skeda in sig bakifrån". Men det var ju inte så farligt som det lät, ligga sked är ju mest mysigt.

2006-12-03 @ 13:09:52
Postat av: Linda

jag är alldeles för pryd för att "skeda in mig bakifrån" :D

2006-12-03 @ 15:18:12
URL: http://sumairus.blogg.se
Postat av: Tessa

Hahaha, asgarv. Sked e mysigt jo. Kanske inte med väninnan dock =)

2006-12-03 @ 20:25:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback