Helgkanon och - kalkon

Helgens höjdpunkter kortfattat:

Martin kom och jag blev glad igen. Enligt Linda hördes det rätt väl på mitt tonläge i telefon i fredags. Från "mummel mummel" till "kvitter kvitter".

Kapten Daniel med besättning (Fredrika) bjöd på en båttur till en liten ö inte så långt ifrån stan. Vi grillade korv och åkte ring efter båten. Det var hur kul som helst, speciellt de andras vurpor. Robin liksom studsade på ytan som en kastad macka och Daniel landade på ansiktet. Marielle var noga med att sätta upp håret inför båtturen, men förgäves. Då hon kom iland rann inte bara mascaran, utan även frisyren dröp.

Igår åt vi kräftor. Febrilt sugande och skalande och på ett litet kick hade vi gjort slut på ett kilo. Martin sa med avsmak att "vissa tar bort själva huvudet och käkar det där gråa som är inuti". Ja, vaddå? Det är ju skitgott! Speciellt det där diarrébruna "smöret".

Arkenbesöket var också rätt trevligt, förutom att jag blev bränd med en cigarett på halsen.

Något att skratta åt såhär i efterhand:

"Du har nyckeln!"
"Nej, jag har ingen nyckel!"
"Joho, jag har den ialla fall inte!"

Känner ni igen det?

Mhm, och vad gör man? Kollar om balkongdörren är öppen. Nehe, inte det. Men vädringsluckan i sovrummet är det. Synd att jag bor på andra våningen. Nåt att klättra på? Två trallar från bygget bredvid. Staplade på varann, men jag är fortfarande för kort för att nå upp. Martin släpar en armeringsjärnsgrej som väger sju ton, men jag avstyr det innan han kraschar rutan med vidundret. En stege vore perfekt, och vi hittar faktiskt en vid bygget. Skrämmer halvt ihjäl granntanten som nog först trodde det var inbrottstjuvar på farten då hon kom ut med ostyrigt hår och morgonrock och tog sig för bröstet. Martin klättrar och kommer in. Jag är hungrig och trött, värmer några korvar och håller på sätta i halsen då Martin plötsligt kommer på... : "Ja, just ja!" Gräver i fickan och fiskar upp nyckeln.

Som sagt, det är sånt här man skrattar åt i efterhand.

Kommentarer:
Postat av: Linda

haha, ett gott skratt förlänger livet!

2006-07-10 @ 21:20:37

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback