humör

Påtal om hysteriskt humör... en kund kom in på caféet idag och ville beställa en te och en lösglass med tre bollar (fast bara två smaker). "Ja" sa jag, "egentligen har gör vi två bollar som mest, men dom är ganska stora, så det kanske räcker!"
Hon tittade på mig som om jag var en idiot och frågade irriterat om vi inte hade något större att lägga glassen i. Där och då var jag beredd att ge henne tre bollar och ta betalt för två om hon inte hade stirrat mig i ögonen och sagt: "Vet du vad, förresten! Vi skiter i det!"
Sen kastade hon servetten på disken, travade iväg till sitt bord, slet åt sig väskan och stormade ut. Jag stod som ett frågetecken med öppen mun, det gjorde också mina arbetskompisar. "Damens" sällskap satt skamset kvar vid bordet och åt kvickt upp sin egen glass, innan han generat tackade och kilade ut efter sin, över en glass, jävligt upprörda flickvän/fru/kompis/syster.

Dålig dag, eller..?

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback