lördakväll

Jag tog Elias och Seidi med mig till Club Marin ikväll på en kall. Mötte upp Linda och Fredrika (aka. Fried Räka), drack nåra öl, käkade en Clubmacka och mådde gitt. Det sög rejält i Lindas öltarm och hon beslöt sig för att lämna bilen, började räkna ut hur länge hon skulle kunna vara på Arken och samtidigt få sina 8 timmars sömn och frågade Fredrika lite sådär i förbifarten om hon var sugen på en tur till "Stadshotellet". Fredrika såg inte helt oövertalbar ut och suckade och sa nåt i stil med: "Jaha, så du menar att jag måste med till Arken... *suck, att du alltid ska...* ja, jaaa." Det lät dock inte som om det var en uppoffring från hennes sida, eftersom hon började fundera på hur många öl hon hade hemma som de kunde dela på. Och jag tänkte på hur jag försätter mig i en situation då jag faktiskt ÄR barnledig, men ändå inte hänger på till Arken, eftersom jag barnvaktar vingmuttrar. Nåja, jag ska ändå upp tidigt imorrn och känner jag mig själv rätt är jag INTE pigg efter en runda på Arken med Linda och Fredrika. Lika bra att stanna hemma som sagt... jo.

Imorrn har vi utbildning med barristan Jarmo, Finlands bästa... ihana lejona.

Förresten har jag blivit riktigt duktig på finska språket, då jag övar mig på mina finska kunder dagligen. Idag skulle jag säga till ett par att jag kommer med deras kaffe till bordet och uttryckte mig på detta sätt: "Pöydälle!" Kort och koncist. Ulrika, min arbetskompis, skrattade dock åt mitt tappra försök och sa att det betydde "på bordet!". Aja, finnarna fattade ialla fall.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Alltså... jag fick bara typ.. 4 timmars sömn :S Kan lova att du är piggare än mig idag! Fy fan, nu jobb 10 timmar!

2006-07-02 @ 09:29:15
Postat av: Tessa

ASGARV. På bordet var det =)

2006-07-02 @ 21:03:49

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback