äta grodan?

Midsommar var trevlig, men jag har varit slut och hängig i två dar efteråt och levt på bara sill och potatis. Jag har någon slags jobbig separationsångest, tror jag och känner mig allmänt skör och känslig. Men när den ene åker, kommer den andre hem. Joel kom cyklande mot mig på en trehjuling och gav mig en bamsekram när jag hämtade honom från dagis idag. Sen lyfte jag upp honom på pakethållaren på min tvåhjuling och vi trampade hemåt, medan jag frågade ut honom om veckan som gått. Han svarade inte utan undrade bara om han hade fräknar. "Nej", svarade jag. "Är jag allergisk då?" undrade han. Nej, inte det heller. "Kan jag få fräknar om jag äter en groda?" frågade han.
Påminn mig om att jag inte ska beställa in grodlår nästa gång jag äter på restaurang... men iofs, fräknar är ganska läckert.





Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback