Enjo

Igår var vi på Enjoparty till Carola. Enjotanten kramade mig och Joel så varmt, för hon är en mysig tant. Fast inte en tant alls, egentligen. Typ 50... och några år. Hon demonstrerade alla sina superprodukter och vi deltagare satt i soffan med en varsin kopp glögg i handen och nickade intresserat, fingrade på trasor och delade med oss av våra fantastikska berättelser om hur vi på ett mirakulöst sätt faktiskt kunnat få våra igengrodda hem rena med enjoprodukterna; Carolas kristallkrona är vips fri från flugskit med hjälp av endast vatten och Torkduk Städ (20 euro) och mitt plastgolv blev som nytt efter några drag med Golvduk Grov, (56 euro).
Vi fick också en live-demonstration hur man lätt som en plätt kan skura öppna spisen ren från sot med hjälp av Grovhandske (okänt pris) och lite skurpasta (helt från växtriket). Och mitt i allt kommer Carolas man och pappa in, ställer sig mitt på golvet och bara gapar. Och vips sitter Carolas pappa framför spisen med Grovhandsken och skurpastan i högsta hugg och på sin tyska brytning hänförs han över hur himla rent det blir och hur lätt det går. Sedan hjälper han sin fru att fylla i beställningsblanketten!

Alla män borde följa med på Enjoparty och få lite städinspiration. Man blir faktiskt sugen på att åka hem och börja svabba direkt efter ett party. Men det går ganska fort över...

Nu ska jag kolla in den skrattande bebin och se om han kan påverka mitt humör idag.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hahaha, fy sejdan va rolit.

2006-11-23 @ 22:11:51

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback