andra bullar...

Idag är det kanelbullens dag, grattis lilla bulle! Jag satte igång med att baka extra många bullar imorse. Tvingade på Putte och Tegubben en varsin, och t o m Musikinstitutetkillarna köpte en varsin bulle när jag berättade att den faktiskt skulle hyllas idag. Slängde ut en skylt på gatan:

KANELBULLENS DAG!
KAFFE + BULLE 3, 50

Sen fick jag höra att chefens fru hade åkt och köpt kanelbullar som hon delade ut till de anställda. Dvs de anställda i resten av huset, utom oss. Jag ställde mig några frågor; varför kom hon inte till oss och hämtade bullar? Och när hon nu gjort sig besvär att hämta bullar nånannanstanifrån, varför fick inte vi några bullar av henne? I ren protest, fast jag inte borde och häromveckan var nöjd att jag gått ner till 59,5, trottade jag i mig en kanelbulle, våra kanelbullar! Hrmpf!


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Ja om det var så att hon hämtade bullar nån annanstans ifrån så frågar jag mig själv VARFÖR??!! E d gift i Robert´s kanelbullar ellä?? Iallafall, så fanns bullarna uppe i personalrummet, och delades alltså inte ut personligen, förutom att snälla Ann-Lis på Dillen kom ner till lagret med en till mig där jag slet =) d va min lunch d.

2006-10-04 @ 19:28:07

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback