Kaos och oreda

Hade en riktigt bra dag på jobbet. Mitt humör var på topp och Joel var lika glad när jag hämtade honom från dagis. Vi åkte till Emmaus och Joel shoppade jeansjacka, två tröjor, en mössa, ett par byxor och ett par kalsonger för 14, 50. Billigt, billigt.
Vi kom hem och jag hittade sopkorgen på omkullvält på mattan. Jag blev lite irriterad, men hon hunden ser ju så rolig ut när hon skäms så det är svårt att vara arg någon längre tid. Men när jag kom in i sovrummet och hittade komposten i all sin geggighet i sängen, med ett gäng bananflugor som glatt kalasade på resterna, då var det lätt att bli arg mitt i allt.
Och sen började Joel sitt dagliga bråk; han fick inte äta framför tv:n. Det slutade med att han fick sitta i sitt rum (där han sitter än) och jag fick höra både det ena och det andra. Bland annat skrek han: "Jag tycker inte om när du ska vara såhär omständig!!"
Och lägenheten ser ut som ett bombnedslag och luktar hund. Jag måste städa! Jag önskar att det fanns ett uns av pedanthet i mig, så att jag åtminstone kunde hålla lite ordning.

Omständig och oredig, det är så jag får börja beskriva mig själv.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Seidi "lilla" feta Seidi...hungri ellä?? Hahaha, jäkla hunn! Jag sku ha bändit ner henne och använt min allra manligaste, argaste röst. Så skulle hon ligga där och vifta med tassen, hahha, jo hon vet nog hur hon ska manipulera sin matte hon =)

2006-09-04 @ 17:39:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback