Man blir stark av kål

Vi hade riven morot blandat med vitkål i grönsaksskålen till middagen igår. "Vad är det här?" frågar Joel och petar på kålen. "Det är kål" svarar jag uppmuntrande och trottar övertygande in en stor hög i munnen på mig själv. "Jag tycker inte om" bestämmer han sig för. "Men det är mycket järn i, så man blir ialla fall stor och stark av det" säger jag och tar en tugga till. "Då ska jag äta upp allt" utbrister ungen och vips har han ätit upp all kål som låg på tallriken. "Gott" säger han.

På kvällen när vi har läst saga sträcker han upp armen och säger "Se vilka stora muskler jag har på armen, det går som en bula här" (pekar på axeln). "Ja, titta!" säger jag, "Det är nog för att du åt så mycket kål!"

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Fan vilket trick! Gäller att va kreativ på alla sätt o vis. Tänk att ungar har sån vilja till att vilja bli "stor och stark".

2006-09-19 @ 19:35:29
Postat av: Simon

Fyyyy! Du ljuger! Det är inte kål man blir stark av!!!! Det är spenat!!!!! Shit va omoget av dig...

2006-09-20 @ 08:30:55
Postat av: åsa

klart man blir stark av kål! de vet ju alla! å kål e förresten godare än spenat :)

Postat av: Jenny

Okej, jag konstaterar att man blir stark av BÅDE kål och spenat! Tur att Joel är förtjust i spenatsoppa också.

2006-09-20 @ 16:05:59

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback