Brännboll!

Idag fick jag hoppa in som "eftistant" och delade glatt uppgiften med fritidsledaren Johan att underhålla ungarna genom att spela brännboll. Johan hade den minst roliga uppgiften: att vara klockare... eller brännare, eller vad man nu vill kalla det. Väldigt bra träning för rumpmuskulaturen iofs, men då jag har kört fyra träningspass på tre dagar tyckte jag att min rumpa fått sitt för den här veckan. Däremot var jag redo att bättra på slagarmen och flåset genom att slå sjukt långa bollar och springa kungavarv.
Lite ringrostig var man ändå och jag slog mig bokstavligen blodig innan jag lyckades få fullträffen som liksom bara tjoffade till i slagträt och skickade iväg bollen en bra bit utanför grusplan. Fyra ivriga utespelare stack alla iväg efter bollen och slogdes om vem som skulle få kasta iväg den, medan jag joggade kungavarvet och var nöjd.

Brännboll är kul!



Kommentarer:
Postat av: Linda

Vi helt enkelt bara måste dra ihop ett helt gäng o åka o spela brännboll nångång. Så jävla kul =)

2007-04-14 @ 16:31:14
Postat av: Jenny

Det ska vi absolut! Och beachvolley... och inlinesstaffett... och cykelrace... och vemkanhållanadanlängstundervattnettävling.
Längtar efter sommaren!

2007-04-14 @ 19:21:16
Postat av: Linda

jag hoppar inlines o cykel.. men kan jag nog vara me
:P


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback