Drama på Askuddsvägen.

Igår var det ljugardagen och med flit undvek jag att berätta om pådraget här igår kväll. Jag tänkte att jag nog skulle få en massa "fnys", "bah" och "meh, sääääkert" i kommentarerna. Ni skulle inte tro mig, med andra ord.

Hursomhelst, när jag med sol i sinnet kom cyklandes på Lemlandsvägen vid 21 tiden, blåste det förbi två tjutande brandbilar, två ambulanser och en polisbil... och de svängde in mot mitt håll, där jag bor!!
"Shit, det brinner på Askuddsvägen" tänkte jag och började trampa fortare så Seidi hade fullt sjå att hänga med.
Tusen tankar flög genom skallen:
Stängde jag av kaffebryggaren? Lämnade jag någon spisplatta på? Är katten inne? Ligger han svedd och död på hallgolvet invid ytterdörren efter att han frenetiskt har försökt ta sig ut ur det brinnande infernot?
Och jo, brandbilarna stod på min parkering, men jag andades ut när jag såg att det var i grannhuset det rykte och pyrde - på balkongen. Nåt smartskåp som eldat stock, tydligen, för en brandman på stege hivade ner ett sotigt "träd" och äventyret var över.

Jag hämtade världens sötaste kille idag. Vi åt rökt lax, potatis, romröra och sallad till middag och åkte sen på sista hockeyträningen för terminen. Imorgon är det riktig avslutning vid Islandia med grillad korv och potatissallad.
Nu ska vi ha gos i soffan.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Puh. fy faan, vilken känsla.

Tappa inte öronen nu, men jag j o g g a d e förbi Islandia igår kväll, och där var full rulle mån tro. Myspys!

2007-04-03 @ 07:48:57
Postat av: Jenny

Gud vad duktigt! Tappa inte hakan när jag säger att jag just kom in från en j o g g i n g t u r! Dags att bli av med ryggfläsk.

2007-04-03 @ 14:37:30
Postat av: Linda

Du har blivit haffad. Läs min blogg!

Postat av: Tessa

MEDDELANDE TILL MAGGAN (Jennys klasskompis):
Har hört så mycket gott om älgsteken. Vill du dela med dig av receptet och marinaden? Pappa har några klunsar i frysen som jag skulle vilja prova på =)

2007-04-03 @ 21:21:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback