Jenny Pettersson, eller Jenny Pettersson?

Tydligen har det skett ett litet missförstånd på jobbet.
Det visade sig att det nuförtiden finns två Jenny på Robert´s coffee. Detta brukar ju lösas genom att man kallas vid tilltalsnamn+första bokstaven i efternamnet (t ex Nisse L. och Nisse S.) Klart och tydligt läste jag på schemat att "Jenny P" skulle jobba på caféet i helgen och eftersom jag inte ens visste att det fanns en till Jenny, tog jag för givet att det var jag som skulle ånga mjölk i espressomaskinen hela helgen.
Igår ringde Sussi på jobbet och sa att det var den andra Jenny som skulle jobba, hon som heter Jenny P.
"Vilken Jenny? Finns det fler? Men det är ju jag som är Jenny P." försökte jag.
Tydligen, för att försvåra det hela ännu mer delar vi inte bara tilltalsnamnet. Båda heter också Pettersson i efternamn. Detta ställer till det en del.
Catta var här igår för att ta med Seidi på promenad, och berättade om sin stora förvirring då hon ringt till Jenny Pettersson, i tron att det var jag. "Har hon bytt nummer?" funderade Catta när siffrorna inte kändes igen på "personaltelefonnummerlappen" på caféet. Hon slog dock numret och ännu mer konfunderad blev hon när rösten som svarade lät jätteolik den Jenny Pettersson hon kände. "Jaja, alla låter ju lite konstiga i telefon" tänkte Catta och framförde sitt ärende.

Hur löser vi nu detta namnproblem? Med mitt enkla namn, har jag ju aldrig fått nåt smeknamn.
Kanske man får använda någon variant av mitt mellannam; Elisabet.
"Bettan" är väl inte så tokigt?
Sedan är jag lite orolig över hur de på lönekontoret ska hantera detta. Enligt uppgift är den andra Jenny 15 år, och jag undviker gärna att en förväxling av våra löner sker. Andra Jennys ringa ålder kan dock lösa namnproblemet, vi kan helt enkelt bli Lilla- och Stora Jenny. Eller Unga- och Gamla Jenny om hon nu skulle råka vara smällfet.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

HAHA, jo jag hörde om det udda namnet. Helt otroligt.
Har varit på personal möte i 8 TIMMAR, gissa om man var stelare i benen än en t/r resa till sydeuropa när man steg upp från Nauticals matbord efter lunch, mellanmål OCH middag. God mat var det.

2007-04-26 @ 19:48:28
Postat av: Jenny

Va? Personalmöte på Nautical!? Åtta timmar!? Lunch, mellanmål OCH middag!? Lyrre! Jag fattar att du var stel och stinn...

2007-04-26 @ 20:58:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback