Lördag...

... och vi hade bestämt dejt med pappsen och hans Helene. Målet var vårmässan i Eckerö, dit också Tessa och Li var påväg. Vi möttes vid bil-motor-och båtmontrarna, där ungarna trivdes bäst. Joel hann sitta på fyrhjuling, motorcykel, vanlig cykel och i en kanot under den ringa timmen vi var där.
Annat som hör mässor till är de eviga tjatet:
"Mammaaaa.... kaaaan jag int få en sån där leksak?"
"Nej."
Det var ju tur att Joel hade sin Moffa med sig:
"Jag frågar Moffa, han är rik. Jag såg att han hade hundra i plånboken!"
Så när vi gick mot utgången hade Joel tiggt till sig en varm, mysig tröja i något superabsorberande material. Moffa är väldigt svag för sin rara dotterson! Tessa köpte en likadan till Li, som protesterade vilt: "Jag vill inte haaaa en såndääär!"
Om man hade det "problemet" ändå...

Efter mässan åt allihop lunch på Nikolaj, även denna gång betalade "Moffa", fast helt frivilligt. Inte fy skam att bli bjullad på fin lunch i trevligt sällskap. Ungarna var dock rätt trötta och Joel nötte på trummhinnorna då han försökte tjata till sig en leksaksboll, en sån där som man får ur en automat om man sätter i en peng. Han fick som han ville till slut (fast han inte ätit upp sin goda lunch), men då var det ju "fel sak" som kom ur automaten.
Jag skickade iväg honom med "Moffa" och Helene, åkte hem och tog Seidi på en långpromenad och åkte sen ut till dem. Där hittade jag pappas pussel, som jag köpte till honom i julklapp - 1500 bitar, varav ungefär sju var ihopsatta. Han behövde hjälp insåg jag och transporterade hem det till mig. Jag har längtat efter att få pussla sedan mitt eget blev färdigt!

Nu ska jag fortsätta med det!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Pussel är livet! Vågar man skriva så? =) Ska å köpa nåt under 9000 bitar, när jag fått mitt klart, lite lättare att pussla och lite lättare att stuva undan.

2007-04-23 @ 12:31:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback