Måndagar...

Måndag och allt blir annorlunda. Helgen är över och även om jag har jobbat känns det som om jag går från ledig till "oledig". Ny vecka och nya rutiner och hela hjärnan måste programmeras om från kringdrivande slacker till ansvarsfull mor.
Hämtar "Junior" från dagis och får en skitig kram och en sandig puss innan vi går till Robert´s och äter en varsin glass. Joel har ingen lust att åka buss hem, utan vill gärna promenera i det vackra vädret. Först en sväng till bibban, han ska låna "skolböcker" och plockar i hyllan "lättläst". Han tar två böcker med stora bokstäver som handlar om en delfin och en kamel.
Jag lagar goda köttfärsbiffar till middag och påminns genast om hur det är att tjata om mat. "Ät lite till nu".... "du ska åtminstone smaka!"... osv. Vi ser på Narnia, ritar och läser i "skolböckerna".
När jag lagt Joel i säng och läst saga kommer jag på: han har inte fått någon kvällsmat! Det blir till att kliva upp igen, äta macka, vindruvor och apelsin.

Måndagar är annorlunda och hjärnan hänger inte alltid med så bra.


Kommentarer:
Postat av: Maggan

Jag håller verkligen med om "sega måndagar".
Idag höll barnen på att slita varandra i stycken innan jag ens reagerade...Vilken lärare va?!
Känner mig som din måndag ungefär. Annorlunda...


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback