Missbildningar.

I skolan:
Elev: Jenny... (studerar mig noggrannt), du ser så konstig ut!
Jag: Tycker du det?
Elev: Ja... det ser ut som om du har fått blåtiror under ögonen!
Jag: Tack.

Det stackars barnet kan ju inte veta att vissa människor är födda med blålila ringar under ögonen och hur mycket ögonsmörja man än använder, försvinner det inte. Enligt Aftonbladets skönhetsexpert är mörka ringar under ögonen, som inte förorsakas av t ex för lite sömn, genetiska och permanenta. Hon ger också tips på olika concealers man kan använda, men inget verkar bita på mina "blåtiror".

Men blåtiror är inte det enda felet jag har på mina ögon:

I skolan:
Unge: Du har såna där gropar vid ögonen. (Ögonlocken hänger över ögat och blidar en "ficka" i ögonvrån. Min anm.)
Jag: Jag vet.
Unge: Jag känner en kille, han är också missbildad.
Jag: Kul.

Fattas bara att man blir vindögd. Fast, ett par colabottnar kanske kunde dölja missbildningarna...

Kommentarer:
Postat av: Linda

*fniss*, missbildad.. va? Den ungen ser inte det jag ser! Du är underbart fin med dina ansiktsdrag. Vem vill se ut som alla andra? Du skall vara glad o stolt för dina Petterssonska-gener, de är ju dom som gör dig till den du är!

Postat av: Jenny

Tack Linda :)

2007-04-17 @ 14:03:40
Postat av: Tessa

Hahahaaaa, jag döööör. Fan va ungar e härliga och fan va stryk man sku få om man var lika rakfram.

Tur att du e söt som socker med dina missbildningar. Puss!

2007-04-17 @ 20:32:38
Postat av: Jenny

Tack Tessa! :)

2007-04-18 @ 20:46:17

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback