Mätt på skräck.

Nu är jag mätt på skräckfilmer. Igår satte vi i Hostel i dvd:n och kurade ihop oss i soffan. Tarantino gillar blod - och nakna tjejer var det enda vi hade att säga efter filmen. Avsågade ben, utborrade ögon, uppsprättade offer... blä, lite väl osmakligt till och med för mig. Jag skulle nästan vilja placera de filmer vi sett i kategorin "splatter", eftersom blodet sprutar och stritter hit och dit lite titt som tätt.
Skräckis är egentligen nåt annat. Skräckis är en gastkramande oförutsägbar rulle med mer isande spänning än blod och köttslamsor. Slutet ska lämna en med många frågor och möljlighet till en uppföljare, som man gärna vill se, men inte vet om man törs.
Jag gjorde klart för Romeo igår att jag inte kommer se uppföljaren till Hostel, för slutet på den lämnade bara en känsla av avsmak efter sig.

Nu är det jobbdags. Robert´s idag.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Ja Hostel har jag sett. Sjuk film. Det värsta är att sånt där händer nog (inte i samma koncentrerade mängd förståss) i verkligheten ännu. Men jag håller med dig, det ska va rysare, så man int vågar gå på toan själv efteråt.

2007-08-02 @ 09:29:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback