Veterinärbesök.

När vi släppte ut Nylock ur den nästan sönderklösta frasseburen idag höll veterinärn på att ramla baklänges av häpnad.
"Men vilken bjässe! Herregud vad stor han är!"
Så fet är han väl ändå inte, tänkte jag smått förnärmad. Lite "mullig" bara. Men jag fick ändå förklara:
"Ja, han får lite tovor i pälsen längst bak vid svansen och så dras han med kangelbär då han inte kommer åt att tvätta rumpan så bra" sa jag.
"Ja, visst har han några trivselkilon, men hela han är ju stor! Och så kraftig han är!"
Då blev jag stolt och log glatt medan veterinärn satt igång och kikade i kattöronen. Inflammation, ingen skabb. Hon gav honom en spruta i nacken som tydligen sved litegrann, för då lade han sig ner och gned sig mot golvet. Sen fick vi ett recept på örondroppar och en räkning på 58 euro.
"Har du katten försäkrad?" frågade hon när jag svalde hårt och sammabitet och tog emot räkningen.
"Errh, nej"
"Jaha, då hade du fått tillbaka rubbet, nu får du inte tillbaka någonting!"
"Ja, okej. Tack så mycket, hejdå."
Hur kan det vara sådär dyyyyrt?! Jag fattar inteee! När jag återvänder från Härnta är det jag som tecknar försäkring på odjuren!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback