... när det finns roligare saker att göra...

Igår kunde jag äntligen slutföra skolarbetet, skickade iväg på print och fick det hemlevererat (vem vill betala 25 e för en bläckpatron?). Vinkade av Joel som varit hemma sjuk nästan tre dar. Lägenheten såg ut som... nåt du aldrig tidigare skådat, när jag och Mr Lång drog iväg på käk till "matvraket"; restaurangbåten som heter antingen Maneechai eller Mannechai, man vet inte så noga, eftersom det står det ena på båten och det andra på skylten ovanpå båten. Vi kom fram till att båten nog heter Mannechai och restaurangen heter Maneechai.
Nåväl, tänkte sedan åka hem och diska, packa och göra i ordning, men så sitter Fredrika på msn och kräver att jag ska komma dit på kaffe. Som en god vän drar jag på stört och lämnar kaoset här hemma till sitt öde. Fredrika var gräsänka och jag krävde då i min tur att jag måste få se henne full på lördag. Hon var inte svårövertalad.
Hamnade återigen på villovägar i den omtalade, sköna sängen med den varma armen i, vaknade med ett ryck kl 10, ilade iväg till Sparis för att köpa hundmat och kom hem för en halvtimme sen. Men jag har ialla fall diskat!

Nu måste jag packa och duscha.
Kommer åter fredag eller lördag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback