Böcker.

Usch, vad man tappar lust till allt så fort det är dåligt väder. Jag knallade runt på biblioteket en timme för att hitta nåt nytt att läsa. Jag funderade på hur många böcker det egentligen finns i ett bibliotek och hur det kan komma sig att man inte hittar nåt bra bland de där hundratusentals. När jag kom hem hade jag ialla fall fem böcker i min tygkasse:
Jonas Gardell - Ett ufo gör entré. Jag valde den eftersom jag har läst den första boken, En komikers uppväxt.
Wei Hui - Shanghai Baby. En snygg kinesisk tjej på framsidan och en baksida som utlovade passion. Tydligen har boken bannlysts i Kina och efter det blitt bestsellar och fått kulturstatus. Måste man ju läsa!
Arabella Weir - Ser min bak stor ut i den här? En osäker kvinnas dagbok. Den kan bli kul och är kanske lik Jenelis oförskönade verklighet?
Marian Keyes - Under täcket. Mer passion? I wish, men titeln syftar snarare på personliga betraktelser från min favoritförfattare.
Sista boken är en kursbok: Kön och kunskap = Inga kommentarer :S

Nu ska jag hämta "Ove" och plåga honom med pussar och kramar hela dagen.


Kommentarer:
Postat av: Åsa i Hammarstrand

Hallå!
Är inne o läser din skojiga blogg då och då.
Ett lästips är "P.S I love you", av Cecelia Ahern.
I klass med Marian Keyes.

Ha det gott!

Postat av: Jenny

Hej Åsa, tack för boktipset!

2007-03-22 @ 18:54:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback